Дата:01.02.16-03.02.16

Тема: "A Trip to London"

(Поездка в Англию).

 

1.Работа с новыми словами. Речевая зарядка

(Записать в словарь новые слова).

Situated — находится                                    tower - башня

Bridge — мост                                                palace - дворец

Monarch – монах                                           bell  -  колокол

Sights – достопримечательности                government - правительство

Architect – архитектор                                was founded – был основан

Columns – колонны                                     royal church – королевская церковь

Fortress – крепость                                      seat  -  место

Prison – тюрьма                                           consist of – состоит из…

Raven — ворон                                             the richest part –самый богатая    

Capital – столица                                         Double-decker bus  - двухэтажный   автобус        

 

2.Развитие орфографических навыков (устно)

 

There are some words on it. Put the missing letters and say the meaning of the words. 

Br…dge                                  F…rtr…ss                             T…wer

S…ghts                                   C…pit…l                               P…lace

Pr…son                                 G…ll…ry                                To…rist

Проставить пропущенные буквы читать и переводить.

3.Работа с текстом .

Now let’s read the text about London.

London, is the capital of Great Britain. It's a very big city. London is situated on the river Thames. The Thames is the deepest  river in Britain. There are 27 bridges over the Thames. Tower Bridge is one of the oldest and most beautiful bridges in London. It is more than 100 years.

About 9 ml people live in London.(посмотреть в презентации)

London is one of the most beautiful cities in the world. It is also a very old city. London is 2000 years old. London consists of 3 main parts: the City, the West End and the East End. The City is the Heart of London, it's business centre. There are many banks and offices  there. The West End is the richest part of London. The main interesting places are situated there. And the East End is a working part of London.

The political centre is Westminster. Westminster Abbey is there. It is the traditional place of coronation for English monarchs. Many  people are buried in the church.

There are many sights in London. Trafalgar Square is the most popular place for people to meet. In the middle of the square there is Nelson's Column, which is 51 m. high. .(посмотреть в презентации)

The Queen of England lives in Buckingham palace. It is the most famous place in London. There are 600 rooms in it. It has an indoor swimming pool and a cinema. .(посмотреть в презентации)

One of the greatest English churches, St. Paul's Cathedral, is not far from the Tower of London. The famous English architect Sir Christopher Wren built it in the 17th century after the Great Fire. It is a beautiful building with many columns and towers. It is a royal church.

The most interesting museum is the Tower of London. The Tower of London was a fortress, a palace, a prison and the King’s Zoo. Now it’s a museum. There are always black ravens in the Tower of London. People believe that London will be rich while the ravens live there. (посмотреть в презентации)

4. Ответить на вопросы по тексту. (письменно в тетрадь)

Answer the questions:

1.What is the capital of Great Britain?

2.How many bridges are over the Thames?

3.How many people live in London?

4.What parts does London consist of?

5.What is the richest part of London?

6.What sights do you know in London?

5.Домашняя работа

Работа в тетрадях.

Is it true or false?

  1. Big Ben is really a big clock.
  2. The Houses of Parliament is the seat of the British government.
  3. The Tower of London is the London home of the queen.
  4. In the center of Trafalgar Square you can see the statue of Christopher Wren.
  5. There are a lot of parks and gardens in London.
  6. London is more than two thousand years old.

 

 

 

 

 

 

Презентация

Смотреть еще презентации из раздела Английский язык

 

 

 

 

 

Задания для выполнения в период с 25.01 по 30.01. 2016

 

Тема урока: Виды транспорта

На данном уроке мы поговорим о путешествиях. В ходе занятия мы узнаем, чем отличаются понятия journey, trip, travel, voyage, cruise, hike, какие существуют виды транспорта.

  Why do people travel

Many people are fond of travelling. People travel to see other countries and continents, to study different traditions, to try different food, or to explore beautiful places. They all travel in different ways.

(Мно­гие люди любят пу­те­ше­ство­вать. Люди пу­те­ше­ству­ют, чтобы уви­деть дру­гие стра­ны и кон­ти­нен­ты, изу­чить дру­гие тра­ди­ции, по­про­бо­вать дру­гую еду или ис­сле­до­вать кра­си­вые места. Все они пу­те­ше­ству­ют раз­лич­ны­ми спо­со­ба­ми.)

 The list of means of transport

Study the following list of means of transport:

 

Рис. 1. Виды транс­пор­та

 

№1(записать в словарь)

-human foot
-bike
-plane
-car
-train
-underground
-boat
-tram
-motorbike
-bus
-lorry
-coach
-Euro Star
-hot air balloon
-ferry
-helicopter
-sledge
-submarine
-speed boat
-steam train
-truck

 

 

№2 Интересно знать         

 The first wheel, bike and airplane

Imagine if there was no other way to get around but by walking, it would take you a lot of time to get anywhere. So we need to thank a few people for saving our shoes. Like the person who invented the wheel. The wheel is everywhere: on our cars, trains and planes. But we don’t know who exactly made the first wheel. The oldest wheel found by archeologists is believed to be over fifty-five hundred years old.

Пред­ставь­те себе, если бы не было ни­ка­ко­го дру­го­го спо­со­ба пу­те­ше­ство­вать, кроме как пеш­ком, за­ня­ло бы у вас много вре­ме­ни, чтобы по­пасть в новое место. По­это­му нам сле­ду­ет по­бла­го­да­рить несколь­ко че­ло­век за со­хран­ность нашей обуви. На­при­мер, че­ло­ве­ка, ко­то­рый изоб­рел ко­ле­со. Ко­ле­со везде: на наших ав­то­мо­би­лях, по­ез­дах и са­мо­ле­тах. Но мы не знаем, кто имен­но изоб­рел пер­вое ко­ле­со. Счи­та­ет­ся, что са­мо­му пер­во­му ко­ле­су, най­ден­но­му архео­ло­га­ми, более пя­ти­де­ся­ти пяти тысяч лет.

Рис. 2. Пер­вое ко­ле­со

When you are riding about on your bike, do you ever wonder what the first bicycle looked like? The first bicycle was invented almost two hundred years ago.

Когда вы едете на ве­ло­си­пе­де, вы за­ду­мы­ва­е­тесь над тем, как вы­гля­дел пер­вый ве­ло­си­пед? Пер­вый ве­ло­си­пед был изоб­ре­тен почти две­сти лет назад.

 

Рис. 3. Пер­вый ве­ло­си­пед

The first working airplane was invented, designed, made and flown by in 1903.

Пер­вый ра­бо­чий са­мо­лет был изоб­ре­тен, раз­ра­бо­тан, скон­стру­и­ро­ван и за­пу­щен в 1903 году.

 

Рис. 4. Пер­вый ра­бо­чий са­мо­лет

 

№3 Read the poem. (прочитать и перевести, устно)

The poem about travelling

Now we can travel over the landthrough the air and on the sea.

We go by car

And we go by train.

We go by boat

And we go by plane.

We go by land

And sea and air.

We go, go, go…

From here to there.

 

 Kinds of travel

 

 

Рис. 6. Какой бы­ва­ет транс­порт

People can get to different places by plane.

People can get to different places by car.

People can get to different places by train.

People can get to different places by bus.

People can get to different places by ship.

 

№4( прочитать и выучить слова)

·         to travel – to go from one place to another by car, train, plane, or ship

(пу­те­ше­ство­вать, осо­бен­но за гра­ни­цей)

При­мер: to travel for pleasure

·         a journey – a travelling from one place to another, usually taking a rather long

time (пу­те­ше­ствие, дли­тель­ная по­езд­ка)

При­мер: a six-day journey across the desert

·         a trip – a short journey, made by boat, train or bus, between two points

(пу­те­ше­ствие, ко­рот­кая по­езд­ка)

При­мер: It’s a short trip from London to Coventry.

·         a cruise – a pleasure voyage on a ship, usually with stops at various port

(мор­ской круиз)

·         a voyage – a long journey to a distant land, or by sea, or through air and space

(пу­те­ше­ствие по морю, воз­ду­ху, в кос­мо­се)

·         to hike (a hiking trip) – to walk a great distance for pleasure (пе­ше­ход­ный поход, экс­кур­сия)

Рис. 7. Мир пу­те­ше­ствен­ни­ка

№5. Прочитать и дополнить предложения, выбрать правильный ответ

 The story about Mike

Mike loves travelling a lot. Last year Mike took a trip to England. He went to the airport by bus and travelled to London by plane. In London he took a bus to the city centre. London buses are called double-deckers. They have a driver and a conductor. Mike got to most places in London very quickly by the underground. There are many lines in the London underground. He bought the tickets from the ticket office and the underground station, or from the automatic machines. If Mike was in a hurry, the fastest way of travelling was by taxi. Their shape and black color are famous all over the world. The “cabs”, as they are called, have become the symbol of London. London taxi drivers have green badges on their jackets. Mike had a wonderful time in London. Then he decided to go to Coventry, another city of England. It’s easy to get there by car or by train. Mike doesn’t have a car. So he went to the train station by bus and went to Coventry by train. He visited there a famous transport museum. He got there on foot. It took him 15 minutes. He discovered the very first bicycles and the fastest cars on Earth. Mike liked it a lot. Next year Mike is going to travel to France by ship, and you?

Упражнение1

How many means of transport do you remember?

1) First, Mike travelled by ___________.

2) Then, he took a journey by ____________.

3) After, Mike had a wonderful trip by _________.

4) He also travelled by _______________, on ___________ and by ____________.

5) He didn’t travel by _____________.

6) ­Mike is planning to go on a cruise by ____________.

От­ве­ты:

С)plane

A)bus

F)underground

B)taxi, on foot, by train

D)car

E)ship 

До­маш­нее за­да­ние

1.      За­пол­ни­те про­пус­ки под­хо­дя­щи­ми сло­ва­ми.
do    leave     where    does    leaves    when     by    by    from

            Jim: Hi, Steve! I want to go on a trip at the weekend. 1) _________ you want to join me?

            Steve: 2) ________________ do you want to go?

            Jim: Somewhere near the sea.

            Steve: Mmm, that sounds fine. Do you want to go 3) ___________ bus or train?

            Jim: 4) ______________ bus, it’s cheaper.

            Steve: And what time 5) _____________ the bus 6) ____________?

            Jim: Well, it 7) _______________ quite early.

            Steve: 8) _______________ exactly?

            Jim: At 7.50. 9) _________________ Victoria coach station.

            Steve: That’s ok. I’ll go with you.

2.      Со­еди­ни­те слова так, чтобы по­лу­чи­лось сло­во­со­че­та­ние.

1.      Travel

2.      Railway

3.      Opening

4.      Ticket

5.      One day

6.      On 

a.       time

b.      card

c.       times

d.      line

e.       inspector

f.       travel card

27.01.16-29.01.16

Тема: Артикли в английском языке. Повторение.

На данном уроке мы поговорим об артиклях в английском языке, в частности, об определенном артикле «the» и его значениях, а также рассмотрим случаи употребления этого артикля на конкретных примерах.

 

Итак, вы зна­е­те, что в ан­глий­ском языке, в от­ли­чие от рус­ско­го, есть осо­бая часть речи, ко­то­рая на­зы­ва­ет­ся ар­тикль. Ар­тикль может быть опре­де­лен­ным и неопре­де­лен­ным (рис. 1).

1.ПОВТОРИМ ПРАВИЛО

Опре­де­лен­ный ар­тикль, то есть definite article, имеет форму «the», а неопре­де­лен­ный ар­тикль, то есть indefinite article, имеет формы «a» и «an».

Рис. 1. Ар­тик­ли (Ис­точ­ник)

Да­вай­те более по­дроб­но рас­смот­рим опре­де­лен­ный ар­тикль.

Итак, в ан­глий­ском языке опре­де­лен­ный ар­тикль может упо­треб­лять­ся с ис­чис­ля­е­мы­ми и с неис­чис­ля­е­мы­ми су­ще­стви­тель­ны­ми, как в един­ствен­ном числе, так и во мно­же­ствен­ном числе.

Опре­де­лен­ный ар­тикль имеет одну гра­фи­че­скую форму «the», ко­то­рая может про­из­но­сить­ся по-раз­но­му. Если слово, перед ко­то­рым стоит ар­тикль «the», на­чи­на­ет­ся на со­глас­ный звук, то тогда ар­тикль чи­та­ет­ся как [e]. For example, the room, the bottle, the glass. Если же это слово на­чи­на­ет­ся на глас­ный звук, то тогда ар­тикль чи­та­ет­ся как [i]. For example, the apple, the army, the air.

От­ветв­ле­ние 1. Ис­чис­ля­е­мые и неис­чис­ля­е­мые су­ще­стви­тель­ные

В ан­глий­ском языке, как и в рус­ском, су­ще­стви­тель­ные де­лят­ся на ис­чис­ля­е­мые и неис­чис­ля­е­мые. Ис­чис­ля­е­мые су­ще­стви­тель­ные (countable nouns) обо­зна­ча­ют пред­ме­ты, объ­ек­ты, ко­то­рые мы можем пе­ре­счи­тать. Они могут упо­треб­лять­ся как в един­ствен­ном числе (singular), так и во мно­же­ствен­ном (plural). For example, one pen – two pens, one chair – five chairs, one letter – three letters. К тому же, ис­чис­ля­е­мые су­ще­стви­тель­ные могут упо­треб­лять­ся как с опре­де­лен­ным ар­тик­лем «the», так и с неопре­де­лен­ным ар­тик­лем «а».

For example, It’s 8 o’clock now and all the pupils are in the class already.

Сей­час 8 часов, и все уче­ни­ки уже в клас­се.

There is a cat on the sofa.

На ди­ване лежит кот. (Рис. 2)

Рис. 2. Кот (Ис­точ­ник)

Неис­чис­ля­е­мые су­ще­стви­тельные (uncountable nouns) – это су­ще­стви­тель­ные, ко­то­рые обо­зна­ча­ют ве­ще­ства или по­ня­тия, ко­то­рые счету не под­да­ют­ся. For example, money, milk, sugar, wool, toast, winter. Неис­чис­ля­е­мые су­ще­стви­тель­ные могут упо­треб­лять­ся лишь в един­ствен­ном числе и не ис­поль­зу­ют­ся с неопре­де­лен­ным ар­тик­лем «а».

For example, This winter is very cold.

Эта зима очень хо­лод­ная.

Where is the milk I bought yesterday?

Где мо­ло­ко, ко­то­рое я ку­пи­ла вчера?

The milk is too hot. I can’t drink it.

Мо­ло­ко слиш­ком го­ря­чее. Я не могу его пить.

А те­перь да­вай­те рас­смот­рим упо­треб­ле­ние ис­чис­ля­е­мых и неис­чис­ля­е­мых су­ще­стви­тель­ных с ко­ли­че­ствен­ны­ми ме­сто­име­ни­я­ми.

Рис. 3. Ис­чис­ля­е­мые и неис­чис­ля­е­мые су­ще­стви­тель­ные

По­смот­ри­те на эту схему в виде тре­уголь­ни­ка (рис. 3). Мы с вами будем дви­гать­ся снизу вверх, то есть от мень­ше­го к боль­ше­му.

В ниж­ней вер­шине тре­уголь­ни­ка – для ис­чис­ля­е­мых су­ще­стви­тель­ных – none (ни один), а для неис­чис­ля­е­мых – no (нет). Даль­ше – мало, то есть few для ис­чис­ля­е­мых и little для неис­чис­ля­е­мых. Чуть выше и чуть боль­ше – это несколь­ко, немно­го, т.е. a few и a little. Неко­то­рое ко­ли­че­ство че­го-ли­бо – это some и для ис­чис­ля­е­мых, и для неис­чис­ля­е­мых су­ще­стви­тель­ных. На сле­ду­ю­щей сту­пень­ке – много: many для ис­чис­ля­е­мых и much для неис­чис­ля­е­мых. Даль­ше – тоже много – для всех су­ще­стви­тель­ных – a lot of. И те­перь оста­лась по­след­няя сту­пень – all (все – для ис­чис­ля­е­мых) и all (всё – для неис­чис­ля­е­мых).

Об­ра­ти­те осо­бое вни­ма­ние на раз­ни­цу в упо­треб­ле­нии ко­ли­че­ствен­ных ме­сто­име­ний с ис­чис­ля­е­мы­ми и неис­чис­ля­е­мы­ми су­ще­стви­тель­ны­ми.Опре­де­лен­ный ар­тикль «the» про­изо­шел от ука­за­тель­но­го ме­сто­име­ния «этот», и в неко­то­рых слу­ча­ях «the» дей­стви­тель­но можно пе­ре­ве­сти как «этот, эта, это, эти». На­при­мер, когда кон­текст (т. е. слова во­круг дан­но­го) или си­ту­а­ция по­ка­зы­ва­ет, что речь идет об опре­де­лен­ном пред­ме­те или че­ло­ве­ке.

For example, The film is very interesting.

Этот фильм очень ин­те­рес­ный.

Give me, please, the yellow pen.

Дай мне, по­жа­луй­ста, эту жел­тую ручку. (Рис. 4)

Tell me about the book you read last week.

Рас­ска­жи мне о книге, ко­то­рую ты про­чел на про­шлой неде­ле.

Атрикльль «the» все­гда будет упо­треб­лять­ся в таких вы­ра­же­ни­ях:

·         in the morning (утром)

·         in the afternoon (днем)

·         in the evening (ве­че­ром)

For example, He saw me yesterday in the morning.

Он видел меня вчера утром.

They will come to me in the afternoon.

Они при­дут ко мне днем.

She wants to watch TV in the evening.

Она хочет по­смот­реть те­ле­ви­зор ве­че­ром. 

На закрепление материала.  Упраж­не­ние, чтобы лучше по­нять ис­поль­зо­ва­ния опре­де­лен­но­го ар­тик­ля в ан­глий­ском языке.(записать в тетерадь)

Please, look at the sentences and fill the gaps with the definite articles «the».

1. ___ green building is my school.

2. Canaries are ___ most popular singing birds.

3. Let’s go to ___ south this summer.

4. ­­­___ first rule is to be calm

5. There is a nice house, ___ house is Paul’s

6. Can you read Shakespeare in ___ original?

7. I hope he will call me in ___ evening.

8. I have known ___ Krasilovs since 2000.

9. My daughter likes playing ___ violin.

10. ___ sun is shining brightly.